Donderdag 16 juli - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu Donderdag 16 juli - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 juli

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Eureka

Na een heerlijke nachtrust ( niemand was wakker geweest, waarschijnlijk kwam dat door ons raft avontuur) om acht uur richting de kampwinkel, want daar was de beste WiFi.
Inloggen op de computer van de zaak, en even 1,5 uur aan het werk geweest. De techniek staat voor niets. Tussendoor kwam Pieter een broodje brengen, want de rest had ontbeten bij de camper, en ik was blijven doorwerken.
Dicky had de was uit de droger gehaald, en Steven en Laura even geskypt met het thuisfront, terwijl Pieter en Corina de campings aan het boeken waren.
Om elf uur zijn we weer een 45 minuten terug gereden richting het noorden, en daarna de route richting de kust ingeslagen. Onderweg een wallmart bezocht, om nog wat inkopen te doen. Man, man wat zijn dit mega winkels.
We reden over de grens van Oregon en Californië, en moesten zelfs stoppen, om aan te geven of we vers fruit of "fire wood" ( hout) bij ons hadden, want dat mocht de staatsgrens niet over.
Laten wij nou net verse " korsen" aan boord gehaald hebben. ( nou ja, we hadden ze al een uur in de auto, dus ze waren niet meer vers)
In Crescent city zijn we wat gaan eten, en hierna konden we geen pap meer zeggen. We weten nu wat een burger is, en we slaan het warme eten voor vanavond maar over. Als je drinken besteld, en je glas is leeg, wordt het gratis bijgevuld. We kwamen door Redwood National Park, en hier staan de dikste en hoogste bomen ter wereld. Imposant om te zien, en je staat verwonderd van de mooie natuur. De foto's zullen we er bij opzetten.
En daar was hij dan eindelijk, na een aantal dagen door de bossen en bergen: de westkust met de Pacific Ocean. We konden het niet nalaten, als ras echte Urkers, om ons motorhome te parkeren, en het water te voelen.
Er stond hier een beste stroom, en na de nodige foto's gemaakt te hebben, zijn we verder gereden richting Trinidad, waar we de nacht zullen doorbrengen.
Een lekkere ruime camping, waar we weer rond het kampvuur zitten. Steven staat als eerste in de kampwinkel om hout voor het kampvuur te halen, en het duurt dan ook niet lang, of de fik gaat erin.

• 18 Juli 2015 - 19:33

Pieter Hoekstra:

Super mooie reis zo te zien , veel plezier gewenst vanuit Winterswijk .

mvg

Pieter Hoekstra