Woensdag 15 juli - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu Woensdag 15 juli - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 juli

Door: Laura en Steven

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Ashland

Na een heerlijk ontbijt met scrumbled eggs en zelfgebakken pancakes gingen we goedgevuld weer op pad. Eerst langs een supermarkt om inkopen te doen, want bijna alles was op! Bij de flessenautomaten hier worden de flessen gelijk helemaal verschrompeld.. En je krijgt maar 5 cent voor een fles..

Na de boodschappen gingen we naar het plaatsje Ashland waar zowel onze camping stond als waar onze raft-vertrekplek zich bevond.
Toen we het gebouwtje inkwamen vanwaar we met raften zouden vertrekken werden we openhartig begroet door onze gids Nick !
Nick was alleraardigst en wilde alles van ons weten wat we nog gingen doen en wat we al gedaan hadden!
Voordat we konden beginnen moesten we nog even wachten want er zouden nog twee personen met ons meegaan. Twee oude dametjes kwamen even later binnen.. Oohooh wat moet dit worden dachten we.. Tijdens de instructies kreeg men va het al benauwder, en corina begon wit weg te trekken bij het woord ratelslang. Toen uiteindelijk gezegd werd dat dit hetzelfde was als bij de instructies in het vliegtuig over je zuurstofmasker, werd er een zucht van verlichting gegeven. Het viel dus allemaal best mee..

Na het zwemvesten en helmen passen gingen we op pad.. Een oud busje werd voorgereden met een grote aanhanger erachter met onze boot erop.

Tijdens de autorit.. Een van de twee oude vrouwtjes bleef maar meaken met onze gids.. Kwamen we achter interessante feitjes;)
Twee nichten waren het, de een kwam uit Vancouver, Canada waar wij onze reis zijn gestart, en de ander kwam uit het plaatsje Ashland waar we waren.. Deze vrouw vond dat ze alles wist en vond het nodig om ons de instructies later nog een keer te geven omdat zij het al eens eerder had gedaan.

Toen we eenmaal allemaal zaten, gingen het supergoed.. We waren een goed team in het peddelen.. We begonnen met de wat rustigere 'rabbits', zo noemen ze de watervalletjes hier.. En naarmate we vorderden werd de rivier wat ruiger..mop de rustige stukken mochten we uit de boot springen en lekker een stukje zwemmen! Brr wat was dat koud..
Na de paar rustige rabbits, kwamen de grotere.. En die waren groot.. Maar wat had de rest weer geluk aan ons.. Want wij, Steven en Laura vingen de grootste golven op, omdat wij voorop zaten!
Men va had geen spijt dat hij meegegaan was, dat zegt al heel wat hoe gaaf dit was..!!
We zeiden gelijk, als we nog zoiets tegenkomen gaan we nog een keer.
Na het raften zijn we de foto's nog gaan halen en de gids bedanken, die we op de terugweg natuurlijk nog wat Urker woordjes geleerd hebben. Hierna zijn we in onze camper onze camping gaan zoeken.

Eenmaal op de camping werd de BBQ snel aangestoken voor een heerlijk stukje vlees voor bij onze kost.. Ohoh wat was dat lekker.. Geef ons een kok en een BBQ;) en ons hoor je niet klagen!

Na de kost douchen en nog wat campings zoeken voor van de week en nu er lekker op...

Ik zeg genacht!