Dinsdag 21 juli - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juli - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Meun - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juli

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 2 in San Francisco! We werden vroeg wakker gemaakt door Steven voor het ontbijt. Hij had speciaal zijn wekker gezet zodat we vroeg konden vertrekken naar San Francisco!

Na het ontbijt reden we weer naar 'onze' parkeerplek voor de Ferry. Eenmaal bij de ferry aangekomen hoefden we niet lang te wachten voordat we aan boord mochten. Toen we opstapten in Larkspur was het dertig graden en scheen de zon volop! Maar naarmate we dichter bij S-F kwamen werd het bewolkter en kouder. Boven S-F hing dikke mist en wolken, dit was een heel apart gezicht.

Eenmaal aangekomen was het toch wat frisser dan we gedacht hadden en we lieten ons niet kennen. We gingen naar het o zo bekende Union Square. Om hier te komen moesten we door de markt straat, hier stonden allemaal kleine marktkraampjes en straatartiesten, heel gezellig! Na een lange wandel kwamen we aan bij Union Square.. Het was een groot plein met een grasveld en een podium midden in de stad.. Maar meer was het ook niet. We gingen snel verder.
Eerst wat eten, we vonden een leuk tentje met pizza en burgers. Men va en moe en Steven gingen an een kipburger, en Pieter,Corina en ik aan de pizza(de Amerikaanse versie van de pizza 'Lubbert')
Terwijl we zaten te eten kwam er vrouw naast ons zitten, dit bleek een gospelzangeres te zijn die werkte in het snoepwinkeltje om de hoek(en ze was bang voor duiven, en die liepen daar af en aan)

Met onze buiken vol, gingen we op pad naar de fietsverhuur. Nadat we onze kaarten op de post hadden gedaan voor onze familie en vrienden in het verre Nederland, kregen we elk een fiets, en mochten we S-F gaan verkennen. Het was op de vele heuvels soms even flink trappen, maar wij Nederlanders hadden daar geen moeite mee. Na een aantal keer stoppen en genieten van de mooie omgeving waren we er dan eindelijk.. De Golden Gate Bridge!! Wat was deze brug meeegggaaaa... Er stond een flinke wind, dus we moesten wel onze best doen om ons recht te houden, maar afgezonderd van een ketting van de fiets en iemand die bijna de berm infietste is alles voorspoedig verlopen. Na een hoop gezoek en meerdere keren vragen vonden we de weg naar het inleverpunt. Vanuit hier zijn we weer naar de Ferry gelopen voor onze weg terug.

Eenmaal bij de Ferry kakten we allemaal een beetje in.. Gelukkig boden Pieter en Steven aan om de camper op te halen en hoefden wij niet zo'n groot stuk terug te lopen..!

Eenmaal terug op de camping werd de BBQ aangestoken en genoten we nog even van een heerlijk hamburgertje, gamba's en wat varkenslapjes... Mmmm... Heerlijk! Met onze buik vol kropen we onder de wol, met het vooruitzicht dat we de volgende ochtend uit konden slapen!